Is een luchtdichte bak veilig tegen meelmotten?

Ik zit al een tijdje met een plaag van meelmotten in huis. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, waaronder meelmotvallen, azijn, gif, ... Ik heb al veel eten in bokalen gestoken (aangezien ze ook in ongeopende verpakkingen geraken), maar het wordt heel duur om voor alles een bokaal te kopen. Ik zou dus graag grote bakken kopen om al het eten in te steken, zodat de motten hier niet bijgedraken en ze hopelijk verdwijnen. Ik vroeg mij dus af of een bak day 'luchtdicht' is, veilig is tegen meelmotten? Of zouden ze hier toch nog op een of andere manier ingeraken?
Foutje: een bak *dat* 'luchtdicht' is

9 maanden geleden

Antwoorden (1)

Had ik ook. De beesten lusten alles, zelfs koffie. Ik heb bij de Action een hele batterij goedkope weck-flessen gekocht en alle etenswaren (meel, macaroni, suiker etc etc) daarin gedaan. Toen heb ik een strip opgehangen maar daar waren ze niet in geïnteresseerd. Wekenlang zaten er maar een paar in. Toen ik 2, 3 maanden nóg eens keek, zag het ding zwart van de meelmotten. In huis heb ik ze niet meer gezien.
Succes ermee en sterkte. Je kunt er een beetje raar van worden. Elke avond met de stofzuiger op jacht ...

Bolcom: Levensmiddelenmottenval met feromoon 2 stuks - Ongediertebestrijding
9 maanden geleden