Ja dat zou kunnen. We hebben een vroege, redelijk koude winter gehad. Op dit moment stroomt er een voorjaars achtige lucht door ons land. Het is hier nu 7 graden of was het eind maart. Dat kan dieren en soms ook planten in de war brengen zodat ze te vroeg met paren beginnen of met uitspruiten/bloeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, hoor, dat kan. Het gebeurt niet heel vaak, maar het gebeurt wel degelijk. Vorige week stonden we met verbazing naar een jonge meerkoet te kijken, en hopelijk overleven de beestjes het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan zeker kloppen, een week of drie terug kregen we nog 15 jonge eendjes binnen.
de meeste vogels hebben een redelijk strakke tijd waarbinnen ze broeden, maar eenden en duiven gaan bijna het hele jaar door, zij het in mindere mate dan in het hoogseizoen.
hooguit nemen ze januari en februari even rust.
Rieneke1